En aquesta pàgina s'inclou una rúbrica que serveix per a avaluar el vídeotutorial que es pot trobar en la pàgina vídeos d'aquest mateix blog i establir en quina mesura s'han aconseguit els objectius segons els criteris d'avaluació. Els alumnes coneixeu prèviament els aspectes a avaluar per a que sapigueu treballar en la direcció correcta. Això us ajuda a comprendre la qualificació que heu obtingut al vostre treball. També s'inclou el formulari, completa'l per a avaluar el meu vídeotutorial.
La descripció del sistema d'avaluació es la següent:
3. Continguts. (30% de la nota final), aspecte fonamental per la qualitat educativa del treball.
4. Material Creative Commons. (15% de la nota final), molt recomanable utilitzar material d’ús lliure a l’hora de publicar contingut a la xarxa.
5. Durada. (20% de la nota final): atés que es tracta d’un penchakucha, és important que la durada siga la correcta. Així s’afavoreix concreció a l’hora d’exposar els treballs.
Amb la puntuació rebuda a cada criteri multiplicada pel seu percentatge s’obté la mitjana ponderada. Per a obtindre la qualificació en format de 1 a 10 cal fer la conversió, considerant que un 4 equival a un 10.
Per exemple, un alumne té les següents puntuacions: format de la presentació (4 punts), qualitat del visionat i de l’àudio (4 punts), continguts (3 punts), material Creative Commons (3 punts) i durada (3 punts). La nota final será:
4 x 15% + 4 x 20% + 4 x 30% + 3 x 15% + 3 x 20% = 3.65
Si fem la conversió:
3.65 sobre 4 = 9.1 sobre 10.
I aquest és el formulari on avaluar el videotutorial:
Hi ha 5 criteris d’avaluació: format de la presentació, qualitat del visionat i de l’àudio, continguts, material Creative Commons i durada. Aquests hauran de ser qualificats amb una de les quatre possibles puntuacions numèriques: 1 per al nivell insuficient (no aprovat), 2 per al nivell suficient (aprovat), 3 per al nivell bé (aprovat amb bona nota) i 4 per al nivell excel·lent, que es correspon con la màxima puntuació. S’ha triat aquest sistema de pesos i no el tradicional de 1 a 10 per a que siga més fàcil a l’hora de qualificar els criteris d’avaluació. La puntuació és de 1 a 4 i no de 0 a 3 perquè considere que encara que els treballs no arriben al mínim exigit, hi ha hagut un cert esforç per part de l’alumne.
1. Format de la presentació (15% de la nota final), normes que cal complir.
2. Qualitat del visionat i de l’àudio (20% de la nota final), un vídeo explicatiu amb baixa qualitat d’àudio i vídeo fa que l’oient perda l’interès fàcilment.
1. Format de la presentació (15% de la nota final), normes que cal complir.
2. Qualitat del visionat i de l’àudio (20% de la nota final), un vídeo explicatiu amb baixa qualitat d’àudio i vídeo fa que l’oient perda l’interès fàcilment.
3. Continguts. (30% de la nota final), aspecte fonamental per la qualitat educativa del treball.
4. Material Creative Commons. (15% de la nota final), molt recomanable utilitzar material d’ús lliure a l’hora de publicar contingut a la xarxa.
5. Durada. (20% de la nota final): atés que es tracta d’un penchakucha, és important que la durada siga la correcta. Així s’afavoreix concreció a l’hora d’exposar els treballs.
Amb la puntuació rebuda a cada criteri multiplicada pel seu percentatge s’obté la mitjana ponderada. Per a obtindre la qualificació en format de 1 a 10 cal fer la conversió, considerant que un 4 equival a un 10.
Per exemple, un alumne té les següents puntuacions: format de la presentació (4 punts), qualitat del visionat i de l’àudio (4 punts), continguts (3 punts), material Creative Commons (3 punts) i durada (3 punts). La nota final será:
4 x 15% + 4 x 20% + 4 x 30% + 3 x 15% + 3 x 20% = 3.65
Si fem la conversió:
3.65 sobre 4 = 9.1 sobre 10.
I aquest és el formulari on avaluar el videotutorial: